Funkcjonują 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Dziecka czy Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków należy rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Drugi rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– buty Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– państwo (np. “filharmonia Polska”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Śródmieście”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów rezydujących w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]