Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Sprawdź informacje o kampaniach SEO.

Przedsiębiorstwa i administratorzy stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań . Nie dysponując wiedzą w obszarze SEO i nie obserwując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam również eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, kreatywnego pisania oraz projektowania graficznego, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Firma SEO – transparentność jej prac jest istotna

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Zalecamy wybrać agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych marketingowych czy kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO na ogół dodawana jest zakładka z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę warto przeczytać opisy takich przypadków, by przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.

Inny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o kolejne informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach lub produktach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za rezultaty – czy to dobra forma rozliczeń z agencją SEO?

Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top3). To w dalszym ciągu często napotykany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby opracować wnikliwy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele niższe.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]