Private blog network - tu znajdziesz więcej informacji o aktualnej ofercie.
By odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i przydatne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
PBN i ich zalety oraz wady
PBNy są prywatne, bo są budowane a potem kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako element wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak zastosować PBN? Proponujemy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Następny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z medycyną, inwestycjami czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO